نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2476
-
الف
+

تجلیل ویژه از هفته وحدت در افغانستان / اولین واکنش رسمی افغانستان به فلم هندی «پانی پت»

یک کمیته ویژه برای بررسی محتوای فلم هندی «پانی پت» در افغانستان تشکیل شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، روز گذشته 14 عقرب/آبان 1398 جلسه فوق العاده ای به ریاست حسینه صافی ، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان به منظور تطبیق و اجرای حکم رییس جمهور این کشور مبنی بر راه اندازی و تجلیل گسترده از هفته وحدت برگزارشد.

در این جلسه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان خاطرنشان کرد که بر اساس حکم محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، 19 تا 25 عقرب ، هفته میلادالنبی (ص) عنوان شده است و اداره های ذیربط موظف شده اند که در کنار برگزاری مراسم دینی و مذهبی ، بستر لازم را به منظور حمایت از برنامه های مناسبتی برای همه شهروندان فراهم کنند.

حسینه صافی تاکید کرد که تمام رسانه ها شامل تلویزیون ، رادیو و نشریه های چاپی، برنامه های خاص و مضامین ویژه ای را در رابطه به سیرت پیامبر گرامی اسلام «ص» نشر کنند.

در بخش دوم این جلسه سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ ، بر اساس خواست شماری از مردم کشور، کمیته ای را به منظور تعقیب محتوای فلم پانی پت توظیف کرد که شامل نمایندگان با صلاحیت ریاست جمهوری، شورای امنیت ملی، ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری٬ وزارت های اطلاعات وفرهنگ و امور خارجه و همچنان اکادمی علوم و دیگر نهاد های ذیربط افغانستان است .

این کمیته وظیفه دارد که بعد از مطالعه دقیق ، نتایج کارش را به وزارت اطلاعات وفرهنگ افغانستان گزارش دهد.

این در حالی است که نخستین تریلر فلم پانی پت با نقش آفرینی «سانجی دات» روز گذشته 14 عقرب/آبان منتشر شد. 

این فلم روایتگر حمله «احمدشاه ابدالی» به هند است که در جنگ پانی پت به معبد هندو ها حمله کرد و طلا و جواهرات شان را به افغانستان آورد. تاکنون از محتوای دقیق این فلم اطلاعات دقیقی در دست نیست.

قرار است این فلم در تاریخ 28 دسامبر 2019 در سینماهای هند و دیگر کشورهای جهان اکران خواهد شد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر